Logo
  • Home
  • Social Media Diensten
  • Aanvullende Diensten
  • Kanalen
  • Pakketten
  • Contact
  • KNVB Bekerfinale

    Meer nieuws
    contact

    20/04/2014

    Special Effects

  • KNVB Bekerfinale

    Meer nieuws
    contact

    20/04/2014

    Special Effects

Tweetdirectors » Social Media Kanalen » Twitter

Twitter

Twitter is een social media netwerk waar personen en bedrijven met elkaar kennis en ervaringen delen in korte berichten genaamd tweets. U kunt Twitter vergelijken met een combinatie van MSN, SMS en bloggen, daarom wordt het ook wel een micoblogdienst genoemd.

Met ruim 700 miljoen accounts wereldwijd is Twitter een social media kanaal dat u zeker niet meer mag negeren. In Nederland zijn er ongeveer 7,6 miljoen geregistreerde accounts. Daarvan zijn er dagelijks 750.000 van actief. U kunt met deze personen zeer eenvoudig communiceren, hun vragen beantwoorden en nieuws delen. Twitter kunt u daarom zeker niet negeren in uw marketingmix.

Historie van Twitter

Twitter is in maart 2006 door Jack Dorsey bedacht en in juli 2006 gelanceerd. Sinds dien zijn het aantal accounts en gebruikers sterk gegroeid. Dit komt mede doordat bekende artiesten en bedrijven gebruik gingen maken van Twitter om te communiceren met hun fans en klanten. Tevens speelde twitter een belangrijke rol tijdens de Arabische lente.

Zakelijke mogelijkheden en voordelen van Twitter

    • Veel grote bedrijven communiceren al met hun klanten via Twitter. Voor kleine bedrijven en zelfstandigen is het een krachtig medium om zich te profileren zonder kostbare reclamecampagnes. Ook kun je de betrokkenheid met je doelgroep vergroten.

 

    • Door Twitter effectief in te zetten, kom je te weten wat er leeft bij je doelgroep en wat er over je merk gezegd wordt. Maar het is ook een manier om nieuwe klanten te trekken, personeel te vinden, informatie te verzamelen of nieuwe ideeën op te doen. Klanten denken graag met je mee.

 

    • Het gebruik van Twitter kan dus een goede marketingtool zijn, mits je deze op de juiste manier inzet. Twitter wordt vaak ingezet omdat het gratis is of omdat de concurrentie het ook doet. Maar het kost wel tijd en weet je ook wat je er precies mee wilt bereiken?

 

    • Door actief te zijn op Twitter kun je gemakkelijk veel mensen bereiken en in contact komen met klanten, zakenrelaties of andere geïnteresseerden. Netwerken is een stuk eenvoudiger.

 

    • Door zichtbaar te zijn, snel en adequaat te reageren, ook bij negatieve uitlatingen over je merk, en met mensen in gesprek te gaan versterk je banden en vergroot je je netwerk. Mensen die jou volgen op Twitter zijn oprecht geïnteresseerd in wat je te bieden hebt. Ze zijn eerder geneigd om zaken met je te doen.

 

    • De ideeën en tips liggen voor het oprapen op Twitter. Je hoeft geen ingewikkelde enquêtes of marktonderzoeken meer uit te voeren om hier achter te komen. Monitor wat er over je merk wordt gezegd of vraag feedback.

 

  • Het is goed om in de berichten die je op social media netwerken plaatst een link te maken naar je website. Door een link op Twitter kun je meer bezoekers op je website krijgen. Inkomende links zijn ook een manier om hoger te scoren in de zoekmachine rankings.
Neem vrijblijvend contact op

Bel mij terug

    Social Media

    Facebook


    Twitter

    Pagina’s

    • Home
    • Social Media Diensten
    • Aanvullende Diensten
    • Kanalen
    • Pakketten
    • Contact

    Meest recente berichten

    • Vacature – Accountmanager reclamebureau (24 uur)

    Contact

    Tweetdirectors BV
    Kerkstraat 100
    7471 AN Goor

    T: 0547- 27 17 30
    M: 06-51375853
    E: info@tweetdirectors.nl
    © 2019 Tweetdirectors - Your social media partner!
    logo
    • Home
    • Social Media Diensten
    • Aanvullende Diensten
    • Kanalen
    • Pakketten
    • Contact